Pagina's

zaterdag 4 augustus 2012

France 2 § Les Gendarmes §

France deux...

doet me steeds weer denken aan onze 'Les gendarmes de St Tropez'-avondjes,
al rustend maar met schodderende buik mèt tegengestamp (van contentement of weerzin, dat weten we nog steeds niet - mmm zouden we eigenlijk nog eens moeten testen met de bijna zesjarige in kwestie...).


Het zat 'em namelijk zo dat we in  augustus 2006 nog een laatste weekje vakantie wilden plannen,
mèt mijn bolle buik, 
graag in ons Douce France, 
met redelijk gegarandeerd mooi weer,
in een prachtige streek,
 niet al te ver weg (uit 'veiligheidsoverwegingen', weetjewel), 
met logies in een charme-hotelletje, 
zo eentje waar je met kids niet al te gemakkelijk binnen geraakt,
en met een télé,
enfin, niet al te veel gevraagd dus.


Genieten deden we - over onze dagactiviteiten later uiteraard meer- met als perfecte afsluiter een rustavond na een heerlijk frans diner,
op onze hotelkamer met France Deux à la Télé dus en de Gendarmes om ons gezelschap te houden.


Grijsgedraaide klassiekers bij de Fransen, die moeten er ook zijn. 
En straf als dat is, die gendarmerie ziet er dus nog steeds krek hetzelfde uit, daar in St Tropez,
een grijsgefotografeerd beeld, akkoord,
maar toch de beeltenis waard.

France is mijn eigenste jaarproject, waarin ik mijn amour pour toujours in woord en beeld tracht te vatten.

4 opmerkingen:

  1. lol... Louis de Funes doet me echt aan mijn tienerjaren denken... We "moesten" elk jaar een film van De Funes bekijken van de nonnetjes.(jaja, ik zat op een school waar de nonnetjes nog wat te zeggen hadden :-))...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha...ja Louis de Funes hoort ook wel bij mijn jeugdsentiment, kan me dat opgefokte Franse mannetje goed herinneren..pfff wat worden we oud...!
    Grtzz...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha Louis de Funes die behoort ook tot mijn jeugdsentiment! Maar dat is dan toch vooral omdat ik dit vroeger altijd met mijn moeder mee keek. Mag die films nog steeds graag zien trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. doet me ook trug transporteren naar mijn jeugd ... elke week speelde ze wel een Louis de Funes'ke ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen