Pagina's

maandag 21 mei 2012

Blauw

BLAUW

Dat is mijn absolute nummer 1 aller tijden!!!
Alles in mijn omgeving kleurt heel vaak blauw-blauw-blauw...
euh ja, zelfs mijn blog moest eraan geloven!
Al blauw dat de klok slaat! 

Vraag me niet waarom, 't is gewoon mijn kleur en 
dat geeft rust en contentement.

Deze namiddag mocht ik weer een kaartje van mijn 365-dagen-Flow omdraaien en vond deze, op mijn lijf geschreven, boodschap:

Met mijn camera in de aanslag, 
legde ik enkele details van ons blauwe leventje vast:
Ik was vandaag al blauw en blauw gekleed, 
met daarbij deze Texelse laqué bleu foncé Birkenstocks:
Een sober kaartje, net vanonder de stikmachine:
Een detail uit de badkamer:
Een kadertjen (+/-1,20x1,60m) als eerbetoon aan de Lee Pete Bonhomme replica:
OK, iets minder blauw, maar toch in een prachtige indigo-violette- (en dat ligt toch naast blauw bij een regenboog ;-)) fase, die bieslook:
Blauw beddengoed, net klaar voor de wasmachine:
Babyblauwe papieren zakdoekzakskes in wording, samen met enkele van mijn geliefkoosde Ariadne@Homes:
Vintage (jaren '70) dekentjes die klaarliggen voor de Beparkte Oplage, samen met mijn klossendoosje in mijn steenblauwe bureau/werkkamerken:

Awel, dat was echt zalig om doen...een aanrader!

Ooit, in een ver verleden (2004) zagen we de voorstelling 'Blauw', van Stijn Coninckx, misschien ligt daar de basis van mijn blauwe passie? 
Wie zal het zeggen?

23 opmerkingen:

  1. Haha, 't valt duidelijk op dat blauw je lievelingskleur is! Maar ik heb er niets op tegen. Beter blauw dan roze....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu nog het liedje 'Blauw' van The Scène op de achtergrond en misschien ne keer blauwe nagellak op de teentjes? :-)en wooowww Ariadne@Home??? Ik ken dat boekske niet maar het ziet er wel de max uit... toffe blauwe fotokes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die voorstelling werd dat nummer ook vaak gespeeld...vind dat eigenlijk wel goed!
      Tja dat koraalroze vind ik ook wel geslaagd maar inderdaad blauw had beter geweest ;-) Merci!

      Ariadne@Home moet je zeker eens bekijken, ook altijd met leuke dingetjes om zelf te maken!

      Mercikes, he!

      Verwijderen
    2. Ik ga zeker eens zoeken achter dat boekje! Ja, ik vind dat ook een heel leuk nummer en dat knalroze is ook geslaagd hoor, twas om in het thema te blijven :-)

      Verwijderen
  3. Mooi zo'n impressie van je passie voor alle tintjes blauw.

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo blauw???HAhha leuk hoor!Ennen laat ik nou net een give-away hebben met een (licht)blauwe Ariadne@Home.....dus....
    Fijne dag.X MArielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaja, hier nog een blauwfan! Die birkenstocks zag ik nog niet in dat kleur, ze zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blauw blauw blauw, omdat ik van je houw :0)
    Ik heb ook redelijk wat blauw, en ik zit nu vollenbak te naaien met blauw en rood gecombineerd, bij ieder ding dat af is ben ik blij net als bij uw fotokes, en nog blauw en nog blauw...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk had je ook je nagels nog blauw moeten verven :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk bericht en zo leuk om te zien wat je allemaal aan blauwe dingetjes bij elkaar hebt gezocht! Ik heb ook deze kalender ophangen en kon er gisteren niet zo veel mee, ben niet zo heel 'blauw'. Daarom des te leuker om te zien dat het jouw wel heel erg inspireerde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En waar vind je eigenlijk die kalender? Ik ken dat ook nog niet :-) (ik kom vanalles tegen dat ik nog niet ken precies)

      Verwijderen
    2. Die zat bij de Flow, een zalig mooi vormgegeven Hollands magazine met elke keer leuke extra's, in 't begin van't jaar voor 365 dagen Flow.
      De link staat in mijn tekst ;-)
      Weeral echt een aanrader als je houdt van mooi papier en consoorten!

      Verwijderen
    3. Ahhhh jaaa :-) in al mijn enthousiasme over de link gekeken :-)stond nochtans in't schoon blauw ;-)

      Verwijderen
  9. Hihihi, mij ging het ook niet zo af, dat blauw. Maar het ziet er echt schoon uit, uw blauw overal! De Flow is fun hé!? En den Ariadne ook, ik scheur en plak graag in inspiratieboekskes en daar kan ik altijd heél veél in scheuren. De Flow vind ik daar altijd te schoon voor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep! Ik kan zelfs niet in de Ariadne scheuren; ik hou ze allemaal bij! Ene Flow heeft er al wel moeten aan geloven en dat werden mooie envelopkes!

      Verwijderen
  10. blauw = de kleur van mijnen oudste zoon, een bepaalde tint tussen koningsblauw en turkoise in noemen we hier zelfs Zander-blauw!
    Den tweede zoon is gek van groen, en dat manneke krijgt ocharme steevast blauwe kleren door van z'n broer :-)
    De dochter houdt uiteraard van roze (heel normaal voor een 7-jarige)en als tweede kleur : lichtblauw!
    Vond je de film trois couleurs : blue ook schoon?
    liefs,CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha!!!
      Hier ook roze bij onze dame en groen bij de jongeheer! Zo stereotiep maar wel plezant en gemakkelijk ;-)

      Neen, nog niet gezien, bedankt voor den tip! Dat zal voor van 't weekend zijn!

      Verwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooh die laqué Birkenstocks!

      Verwijderen
    2. Ja he, zelfde reactie hier... ik had exact 3 minuten om te passen en kopen maar o wat was ik zeker! ;-)

      Verwijderen
  12. Uw badkamer-plaatje ... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen