Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Chocolat-banane Moelleux

Typisch iets om uit mijn oven te toveren:
Eigen creatie dus lekker smeuïg,  lekker, gemakkelijk, vers en snel klaar
EN met chocolade!

Of zoals ze bij de Côte d'Or zeggen:



Wat?
3 eieren
150g pure chocolade (min. 72% fondant)
150g goeie boter
3 eetlepels zelfrijzende bloem
85g fijne suiker
1 eetlepel kaneel
2 rijpe bananen in stukjes (van +/- 1cm) 


Hoe?

Smelt de boter en chocolade samen op een zacht vuurtje.
Klop de eieren met 75g suiker tot ze schuimig zijn.
Meng er nu de chocoladeboter onder.
Zeef de bloem en meng alles luchtig.
Schep dit in een ingeboterde springvorm.

 Meng 10g suiker met 1 theelepel kaneel en dop er de stukjes bananen in.

Leg de bananen bovenop het deeg
en lepel de overschot van de kanelsuiker erbovenop.

Zet in een voorverwarmde oven van 200°C, zo'n 35-40 minuten.
Let goed op dat het niet te droog wordt,
het mag best van binnen nog wat lopend, smeuïg dus, zijn.

Serveer warm of op kamertemperatuur met een bolleke vanille-ijs.

 

Enjoy!

5 opmerkingen:

  1. Alleen al van het recept te lezen proef ik hem bijna! Ga ik zeker eens proberen, dank je voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammie daar wil ik wel een stukje uit nemen, dank je wel voor je recept
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm dat ziet er heerlijk uit! Dank voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk recept, lijkt me erg lekker! En goed om de overrijpe bananen zo toch nog op te maken in plaats van weg te gooien, zijn we ook nog goed bezig.

    Bedankt voor je leuke reactie op mijn e-mail, ik heb net een berichtje over jouw post op mijn blog gepost :)

    Fijne maandag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh ziet er heerlijk uit ... hij staat al op mijne pinterest ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen