Pagina's

donderdag 30 augustus 2012

France 29 § Lac de Ste Croix §

Dit zal voorlopig mijn voorlaatste postje zijn over mijn grote liefde...
euh na mijn drie gamins, uiteraard,
neen,
met mijn drie gamins daar, daar zit'm die liefde in!

Ik weet het, 't is te belachelijk flauw voor woorden om na 30 dagen al de brui te geven aan een jaarproject maar er staan giga-gantisch veel spannende en fijne dingen op mijn (levens)programma,
en dan moet je dat moment echt kunnen 'seizen'
en af en toe wat slapen ook natuurlijk.

Maar de voortzetting van dat jaarproject zal er ooit nog wel komen, wat zo'n liefde da's voor 't leven. Ik genoot in ieder geval al van de volle dertig dagen Franse kriebels.
Misschien deel ik het wel in blogmarathons van 30 dagen?!
En dan zal er hier uiteraard ook volop wel geblogd worden over al die fijne dingen rondom mij.

Maar voor nu,
droom ik even weg,
want met een boot(je) op het water,
da's toch steeds een hele andere ontdekking van de wereld buitenaf.


Het glasheldere felblauwe water van de Lac de Ste Croix, temidden van die rotsen, heuvels en schilderachtige kleine dorpjes erop,
daar valt niets mee te vergelijken.

Helaas, de foto's deel ik niet wegens privé ;-) 
en 'ts is dan ook aan uzelf om dat te ontdekken.

In het kleine stadje Ste Croix du Verdon moet u wel zijn.
Enkel om de perfecte Franse huizekes met de overdonderende vergezichten op het lac te bewonderen want er slechts één klein superetteje voor levensnoodzakelijke spulletjes.

Als je afdaalt via kleine wegeltjes naar het lac vind je wel enkele eetmogelijkheden, maar geen echte restaurantjes.
Op dinsdag is er een gezellige markt pal aan het lac.
Op diezelfde plaats vind je ook dit cosy barakske met bioverantwoorde snacks en lekkere panach van 't vat.

 

En als je heel even niet aan 't afkoelen bent in dat heldere water of aan het genieten ligt onder de ruisende bomen,
dan kan je het getrain van de blusvliegtuigen aanschouwen van heel dichtbij.
Best spectaculair.




Ook hier hangt trouwens veel liefde in de lucht..
broer-zusterliefde dan wel in onderstaand geval.


France is mijn eigenste jaarproject, waarin ik mijn amour pour toujours in woord en beeld tracht te vatten.

4 opmerkingen:

  1. Het zag er een zalige vakantie uit en het is weer eens voorbijgevolgen hé.Maar goed nieuws, we kunnen weer naar de toffe naailessen.groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw!
    k krijg zelfs efkes zo'n "Bont-film" gevoel ;-)
    bedankt om dit allemaal te willen delen,
    t s super leuk om te volgen & delen,
    & miss gaan we d'r zelfs iets mee doen van de zomer ;-)
    na al die tyfoon's die momenteel door Azie razen ... t zal volgens mij voor nen andere keer zijn ... helaas ...
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga uw France berichten missen !
    PS : doe je niet mee met mijn give-away?
    Liefs,
    CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke afsluiter! Ik voel je liefde voor Frankrijk in elke post!

    BeantwoordenVerwijderen