Pagina's

zaterdag 29 juni 2013

De Olijventijd * Carol Drinkwater

In februari kon je al lezen hoe ik pas startte met genieten van de eerste pagina's van deel 1 van deze trilogie van Carol Drinkwater over haar zalige leven op haar Mediterrane olijvendomein.

Nu ik deel 2 gretig verslonden heb, kan ik beide boeken alleen maar aanraden.

Ik vind het heerlijk om lezen hoe ze boven alles (her)geniet van die
Franse Joie de Vivre!
Het doet je,
met af en toe beide voeten stevig op de grond,
helemaal wegdromen...

 
 

 Titel: De Olijventijd
Auteur: Carol Drinkwater
Uitgeverij: House of Books
ISBN: 9789044308761
Wat:



 Na een chaotisch verlopende huwelijkssluiting op een Polynesisch eiland keren filmproducer Michel en zijn kersverse bruid Carol, actrice en schrijfster, terug naar hun recent verworven olijvenwijngaard in de Provence.  Carol en haar man doen verschrikkelijk hun best om voor hun olijvenwijngaard de felbegeerde kwaliteitsstatus AOC te krijgen. Ze ontmoeten onder meer strenge bureaucratie, malafide werknemers en hen slecht gezinde weergoden op hun weg. Hun persoonlijke leven, met alle ups en downs, vormt de romantische, boeiende rode draad in het verhaal.

Het boek is voor het grootste deel gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen.
 


Deel 3 heb ik me net gekocht zodat ik dit (djuu, jammer!) laatste deel kan verslinden op Franse bodem ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten