Pagina's

dinsdag 11 juni 2013

Appelflantaart met een twist



't Is lang geleden dat ik het eens in één of ander kookprogramma zag passeren en dacht dat het wel echt de ideale oplossing is om die vergeten rol kruimeldeeg dan toch nog een lekkere bestemming te geven voor het te laat is!

 
Ik maakte er mijn eigen versie van, want om half 10 's avonds ontbreekt mij de moed om speurwerk te verrichten.
 
De snelle en gepimpte versie maakt u zo:
 
Nodig?
 
1 rol kruimeldeeg
3 eieren
4 appelen
250ml melk
3 eetlepels bloem
4 eetlepels suiker
kaneel & Amaretto naar believen
 
Hoe?
 
* Kruimeldeeg mooi aankleden in een springvorm en goed doorprikken met een vork
* Bestrooien met suiker
* De appelen schillen en in schijfjes op het kruimeldeeg met suiker leggen
* Een papje maken van een beetje melk en bloem, geklutste eieren erbij, suiker erbij, rest van de melk erbij en geef er een TWIST aan door  zoveel kaneel of Amaretto erbij te doen als je wil ;-)
* Overgieten van de appelen met het mengsel
 
* 20 minuten op 230°C in de oven, gevolgd door 40 minuten op 200°C

 
 
* Smullen met een goeie toef slagroom ;-)

 

4 opmerkingen:

  1. Ziet er zo lekker uit, vooral op dat bordje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk dat bordje! Tegen de taart zeg ik ook geen nee! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker die gaan we vandaag maken,ik keek net al naar die berg appels in de fruitschaal
    die maar niet worden opgegeten!

    BeantwoordenVerwijderen