Pagina's

maandag 5 januari 2015

Breiwerk & Milk in de Provence

Telkens we naar onze geliefde France terugkeren,
worden we overweldigd door
die Franse convivialité à volonté.
Prachtig is dat.
 





 
 
Maar we koesteren ook wel de rust en het alleen zijn met de zon.
De zon.
De constante in een Zuidfrans leven.
 
Breien op een bankje.
Onze favoriete wol, ervoor ook al vereeuwigd in een sjaal en muts,
kunnen we afgooien.
Het is heerlijk opwarmen op ons bankje in de zon.
Een Milk magazine (zie ook hier), bijzonder, die ik enkel in Frankrijk koop, bij de hand.
Een voorbijwandelende, zittende, knuffelende, rustige, stenenrapende, enthousiaste, geïnteresseerde (in echt alles wat ik doe), punnikende, lachende, stille, maar bij momenten honderuit taterende,
genietende dochter.

Zij en ik.
De zon.
Wij drie.
Eenheid der dames.
Alleen.
En toch samen.
Te koesteren momenten.



 
 
Gelukzalig.
 
 Het codewoord voor alle dagen.
2015.
Kom maar op ons af.

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's, wat klinkt het ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig breiwerk. Hoe graag had ik gehad dat mijn moeder, die heel goed kon breien, er nog was om samen met mij in de zon te breien! Geniet er keihard van! x

    BeantwoordenVerwijderen