Pagina's

zaterdag 24 oktober 2015

Dutch Design Week 15 * 1 * Airplanting - Sunny Court - Daily Poetry

Vorig jaar was het enorm bijzonder om op 2 dagen van heel dichtbij de Dutch Design Week in Eindhoven te mogen beleven... Ook dit jaar mocht ik over een perskaart beschikken, wat mijn hart weer dat fijne sprongetje liet maken en de adrenaline door mijn lijf laat razen.

Ik schreef toen (o.a. hier) al dat alles op 1 dag zien al bij voorbaat een verloren zaak is,

 dus dit jaar ging het vooral om intens genieten van de sfeer en de zaken die we wel konden zien.

Dit jaar kwam tevens de gelegenheid om samen met mijn geliefde op ons gemak enkele highlights te doen, voldoende afgewisseld met lekker eten en drinken. Dat is voor mij nog steeds het summum.

Ik zag de prachtige 'airplanting' van Studio Carolijn Slottje , al enige tijd geleden op Instagram (hier) passeren en was verkocht.
Het luchtige design paste toen perfect in het plaatje met hun nieuwe project met prachtige zaken 'paper stories' van/met doorschijnend papier, 365 days of sunny court (hier), door Elsje Drewes en Saar Manche.


Onderstaande foto werd genomen op haar stand bij Piet Hein Eek.
'Oei, ik sta in de weg'... nee.
Prachtig, toch?!





De luchtigheid en eenvoud die de planten en het fijne draadontwerp hebben,
hebben tegelijkertijd een ongelooflijke kracht.
Het spreekt gewoon voor zich.

Een enkel roodkoperen exemplaar hangt ondertussen al in ons huis te leven - meer beeldmateriaal daarover volgt later -, maar een grote hoeveelheid bij elkaar zoals hierboven op haar stand bij Piet Hein Eek, misstond zeker niet. Wat mooi!
Ik ben vooral te vinden voor de rode koperkleurige exemplaren, maar vond ook de goudkleurige ook iets feeërieks hebben...

Meteen mijn hoogtepunt van onze dag.

En als we het dan toch over de poëzie van het groen in ons dagelijkse leven hebben, voeg ik er graag een prachtwinkel aan toe.

Je kan het hele jaar door terecht bij Daily Poetry in de Urban Shopper op Strijp-S. Prachtige items in een sober decor.






***

This year I visited the Dutch Design Week in Eindhoven,
with a presscard but also with my love.
We did not see everything, which is just an impossible thing to do,
but we had some great highlights,
with some wonderful food and drinks in between.


We bought a beautiful reddish 'airplanting' by Studio Carolijn Slottje, which I already saw some time ago on Instagram (here) .
The translucent design fits also perfectly in the incredibly nice new things, 
known as '365 days of sunny court',  made by

The store 'Daily Poetry' has some great items aswell
and fits perfecly in this blogpost about the poetry of greens in our daily life.

***

Blogposts - DDW 2014

 click on the subject below to go directly to the blogpost:

Bloggerstour & preparations
Bloggerscafé - team Zilverblauw
Strijp Area
Piet Hein Eek Area



1 opmerking: