Pagina's

woensdag 6 augustus 2014

Vogel-mandjes



Een origineel zelfgemaakt cadeautje voor een 91-jarige?!

Niet simpel.

Tot ik de easy-to-make-mandjes  in de 101 Woonideeën n° 02/2014 zag staan. Da's één van de boekskes die we een heel jaar mee rondzeulden en dus van naaldje tot draadje * ha, what's in a word sentence * van buiten kenden.
 

Ik koos frisse gele stofjes, eentje met (Michael Miller) en eentje zonder bollen (Ikea) en het vogelstofje van Timeless Treasures, dat ik ooit ook al eens gebruikte voor een kleedje.
Ik maakte het grootste en de middelste maat van mandje maar naar mijn gevoel mogen ze best nog wat groter zijn.
Maar dat is iets voor later.
 

Erbij naaide ik fijne oude witte bloemenknoopjes * ooit gekocht op de rommelmarkt van St Truiden, net als deze * ipv de voorgestelde snaps, om het beter te laten matchen bij ons moemoe, maar ineens ook bij het stofje.
 

* Gaat tevens bijzonder goed bij de verse bloemetjes die ook mee naar 't feest gaan *
 

Ik stikte rondom langs de randen, om het een tikkeltje meer 'cachet' te geven, maar qua afwerken gaan de vlieseline en de stevige plakkatoen toch nog niet helemaal het rafelen tegen * zoals gezegd wordt in het artikel, maar waar op hun foto's ook duidelijk nog rafeldraadjes hangen * , dus daar moet ik voor de volgende keer nog iets op vinden.
Suggesties, iemand?!
 

2 opmerkingen:

  1. Lijkt hard op de mandjes uit het boek Zo geknipt! Daar worden ze geloof ik eerst goede kanten aan elkaar gestikt en omgedraaid.

    BeantwoordenVerwijderen