Pagina's

zondag 31 augustus 2014

ABC tote bags



Héél lang geleden - alez 2 jaar of zo - kocht ik bij Noeks allerlei vierkantjes...
een beetje zoals  de klassieke Aap-Noot-Mies, maar dan in't Engels.
 
Ik vond ze wel iets ouderwets moois hebben en kocht er een heel aantal.
Het originele plan was om er gepersonaliseerde cadeautjes met dezelfde beginletter als de naam van de ontvanger van  te maken,
maar tot op heden ben ik er nog steeds niet uit WAT juist...
en zou de boodschap dan wel duidelijk zijn?!
 
 
Tot ik dacht dat de 'yellow billed storck' best wel een originele totebag kon worden om een babycadeautje voor een vintage-liefhebbende vriendin en haar kersverse baby, in te stoppen.
 
Ik streek de kantjes van het stukje stof mooi om, streek er Fliesofix op en streek dat dan weer op de beige Ikea-stof, die hier zo vaak gebruikt wordt, en zette ze nog eens rondomrond vast.
Ik naaide er ineens een oud knoopje bovenop voor een extra accentje.
 
 
Voor de andere kant koos ik een - ook lang geleden bij Vermiljoen gekochte - stevige canvas van Melody Miller voor Kokka * zoals hier al vaak, zoals ook hier en hier, haar mooie stoffen tot iets moois werden verwerkt * met een oude typmachine-print, met dezelfde oudroze details.
 
 
 
De twee delen werden aan elkaar genaaid met een Engelse naad, zodat alles er netjes uitziet. De zigzagsteek blijft niet eeuwig mooi in gebruik, vandaar deze praktische en mooie oplossing tegelijk.
 
 
De hengsels werden gemaakt van dezelfde beige stof, maar binnenin verstevigd met plakkatoen.
 
 

Nu ik dit resultaat zag, had ik meteen zin om de mosgroene stof van Melody Miller, met de vintage klokjes, aan te snijden en te combineren met de 'tiger'...
 
 

3 opmerkingen:

  1. Mooi !
    Geduldig wachten op het juiste idee loont zeker de moeite !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Ja, ik vond die alfabet panels ook zo mooi. Leuk he, om zo met een initiaal een leuke tas te maken!

    BeantwoordenVerwijderen