Pagina's

woensdag 3 september 2014

Flamingo's @ school

 


 
Ongelooflijk hoe een snel mensenleven voorbij vliegt... Zo cliché, maar helaas wel waar. Het lijkt nog maar gisteren toen ik Maxime voor zijn eerste stappen in de lagere school voorzag van Piratenmateriaal en - turnzak!
 
Nu, 2 jaar later, is het aan Clarice. Zij vertrok afgelopen maandag ineens naar het 2e leerjaar. Leergierig als ze is, deed ook zij nauwgezet alle dagen een stukje schoolwerk (zij zat op onze vakantie normaal gezien in de 3e kleuterklas) tijdens onze vakantie van een jaar, met als resultaat dat ze dus het 1e leerjaar op school kan overslaan.
Zij zit bij de Zonnetjes en da's een klas die alleen al qua naam perfect bij haar past ;-)
 
We deden geen voorbereidend werk voor het schoolmateriaal, dus werd er gisteren drifig gestikt, na de gebruikelijke papierhandel die de eerste schooldagen met zich meebrengt.
 
Ze koos Flamingo's, een stof van Michael Searle voor Timeless Treasures, die ik kocht bij Koekepeertje.


 
Eerst een pennenzak. Het was weer een hele tijd geleden dat er eentje vanonder de naaimachine rolde, dus is het wel handig dat ik mijn eigen uitleg kon volgen ;-)





 
Dan een turnzak. Tutorials à volonté op het www, maar ik had geen in lezen, noch volgen van plaatjes,
dus maakte ik mijn eigen snelle versie en stond eigenlijk versteld van het mooie resultaat, zo laat op de avond ;-)
Als binnenstof had ik nog meer dan genoeg van  het bloemige stofje (ook bij Koekepeertje) van dit kleedje, en dat bleek een mooie match met de flamingo's.
De koord vond ik in de garage * geen idee wat we er ooit mee van plan waren * en werd als 'echte' turnzakkoord onthaald.


 
Wat deed ik?
 
Fotoloos, helaas.
Maar misschien maak ik er binnenkort nog wel eens eentje mèt foto's ;-)
 
2 lappen van 34x42 cm, zowel van binnen- als buitenstof.
2 kleine stukjes (buiten)stof van 11cm x 5cm.
 
Goede kanten van de binnenstof tegen elkaar. Toestikken en zigzaggen, tot op 5,5cm van de bovenkant.
 
Goede kanten van de kleine stukjes (buiten)stof tegen elkaar. Toestikken op 3m van de rand. Omkeren zodat de goede kanten van buiten zitten. Platstrijken met de naad in  het midden. Dubbel vouwen.
 
Goede kanten van de buitenstof tegen elkaar. 3 cm van de onderkant de gevouwen stukjes buitenstof ertussen steken. Toestikken en zigzaggen, tot op 5,5cm van de bovenkant.
 
Buitenstof omkeren en al het resultaat met de lusjes even bewonderen. Je bent er bijna ;-)
 
Binnenstof in de buitenstof steken, zodat alles juist zit. Dus, buitenstof naar buiten, binnenstof naar binnen; net als het verhoopte resultaat.
 
Bovenrand van beide stoffen samen 2x omstrijken, zodat je een mooi tunneltje krijgt aan elke kant. Ik stak er ineens mijn koorden al juist in en stikte alles vast met de koorden er al tussen. Dat scheelt een hoop gefriemel achteraf ;-)
 
Koordjes vanonder door het lusje steken en vastknopen.


 
En zo gaan we voortaan Flamingoturnen en -werken op school ;-)
 
De boekentas werd vorige zomer al gekocht bij Choosme; weer eentje van Bakker, in dezelfde kleuren als die van Maxime maar wel girly ;-) De roze Lego-brooddoos mocht uiteraard ook  niet ontbreken! En om mooi te schrijven, kochten we een ergonomische Fluoroze vulpen van Stabilo bij Hema. De mappen vertrokken eerder al naar school, dus die haalden de foto niet.
All set.

 
En jullie? Goed gestart?



3 opmerkingen:

  1. Je zou zo zin hebben om opnieuw naar school te gaan met deze leuke set !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooi gemaakt.Toch leuk dat roze voor meisjes,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Had ik vroeger maar zo'n mooie turnzak! Dan ging ik misschien een beetje liever turnen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen