Pagina's

vrijdag 19 september 2014

De testpyjama

 
 
 
Zoonlief slaapt graag in 't lang... zelfs in de zomer! Het moet al goed heet zijn als Maxime met weinig om het lijf wil slapen.
 
Pyjama's. Ik vind dat een probleem. Raar?! Waarschijnlijk.  Zelfs om te slapen zijn wij best kritisch.
Het moet zacht en mooi zijn. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?!
Maar toch.
 
 
Vaak botsen we op allerhande no-go's... zoals daar zijn: te groot/klein, te lelijk, te saai, niet zacht genoeg, gemaakt in China, te duur, te goedkoop, te kinderachtig, ... Enfin, you name it en we riepen de reden al in om de hele collectie pyjama's van winkels allerhande aan ons voorbij te laten gaan.
 
Natuurlijk hebben we er ook al vaak super leuke gevonden. Vaak waren/zijn dat de oerdegelijk Woody's of Petit Bateaukes. Onlangs nog kochten we zelfs voor de allereerste keer een (lijkt ons degelijk) H&M-exemplaar dat op een enthousiast "yes, dan ben ik een astronaut" onthaald werd!
 
Vandaag startte ik dan maar eens aan een zelfgemaakte pyjama.
 
Ik kocht deze winter op de markt in Calpe een grote hoeveelheid van een  wollig ouderwets careaustofje; ideaal als teststof voor de broek. Ik tekende het patroon zelf over van een andere pyjamabroek, maar verlengde ze wat. Eigenlijk is dat best eenvoudig en zit zo'n broek in no-time in elkaar. Misschien best nog een dikkere rekker kopen, maar voorlopig zit de broek zo perfect met de rekker van de moemoe.
 
Zoonlief vindt het een echte 'ouwe meneerkes'-broek en vindt dat geweldig ;-)
 
 
Als bovenstuk kocht ik een biokatoentje met lange mouwen in de Hema. En nu ik daar toch was, kon ik dat mooie grijs/witte sterrenbeddengoed uiteraard niet laten liggen...
Ik haalde nog eens de gouden flexfolie boven. Bij Vermiljoen vond ik deze zomer eveneens glow-in-the-dark-flock! Zo werd het een ècht pyjamabovenstuk ;-)
 
 
Maxime koos uit enkele voorstellen mijnentwege deze tekst, waarbij sleeping dan mooi oplicht in't donker!
En het werkt ècht, want zelfs bij het naderen met mijn strijkijzer zag ik al de 'glow'... dat wordt bijzonder vanavond!
 
 
Geniet eerst van de zon en voor de rest...
Sweet dreams!
 

1 opmerking:

  1. Il est certain que dans ce pyjama là, ses rêves seront encore plus doux !

    BeantwoordenVerwijderen