Pagina's

zondag 28 september 2014

Breien voor starters

 



Breien. Ik leerde het nooit. Helaas. Wat een lacune in mijn welwillendheid om vanalles zelf te maken. Na een ontelbaar aantal keren in de afgelopen jaren reciteren dat ik echt wel wilde leren breien; na het veelvuldig aandringen bij vriendin(nen) om het toch zelf te leren, vielen prachtige zelfgebreide zaken mij te beurt dus werd het effectief starten wederom uitgesteld...
 
Tot vorige week.

 
 
Ik bracht maar weer eens het prachtig vormgegeven boek 'Breien voor Starters' van Erika Knight mee van de bib... de volgende dag kreeg ik een lieve vriendin met breitalent over de vloer ... en de rest is geschiedenis ;-)
Ik leerde op het terras in een zalig nazomerzonnetje op 5 minuten de rechtse steek.
Het zag er ongetwijfeld een onhandig geknoei uit, zo met al mijn vingers en dan nog die 2 breinaalden ...
 
maar ziedaar 10 dagen en 1 meter sjaal (de foto's dateren van enkele dagen geleden, nvdr ;-)) verder, zijn we al tevreden dat we onze breivrees overwonnen hebben. Het gaat vlot, op mijn manier dan toch. Het is ideaal om tussendoor te doen, bij het wachten, tijdens gezellige babbels, ... I love it!

 
En het zit zo gezellig in onze 'nieuwe' Vintage Eames Arm Chair. Ik vond 'm via Woonblog. Er was geen twijfel mogelijk, hij was voor ons bestemd. In glasvezel èn in de kleur Elephant Grey, één van de kleuren die er sinds het begin bij zijn. Zijn stempel bewijst dat hij al in 1960 het levenslicht zag.

 
Nu de dagen korten en het veel killer en donkerder is,
kon ik de gezellige bonten kussentjes (van Zara Home) bovenhalen. 

De Herfssthee van Dill&Kamille zorgt voor een bijpassende gezellige kleur en geur van appeltjes, kaneel en vanille... ideaal met een stroopwafeltje (van Hema) erbij ;-)


 
In het boek staan zoveel mooie ideeën, allemaal in offtone kleuren. Schoon is dat. Benieuwd waar het volgende eenvoudige project zal zijn.


Het boek biedt veel goeie ideeën maar de verleiding is groot om één van mijn gepinde Knitwear inspiratiebeelden, te proberen.
 
We zullen zien ;-)

8 opmerkingen:

  1. Proficiat met het breien !!!! Dat verleerd ge nooit meer.
    Leer het ook aan de gaminkes, daar gaan ze u eeuwig dankbaar voor zijn.
    Onze gruttekes (14, 12 en 9) leerden het deze zomer en ze waren er snel mee weg.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aiaiaiai... die kids zijn precies altijd sneller weg - onbevangen en zonder vrees- met die dingen dan ik ;-s

      Verwijderen
  2. Je bent goed bezig!! En voor zo'n handig iemand als jij moet het toch gene probleem zijn. Een nieuwe verslaving??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh mag ik bij je langs komen? ziet er gezellig uit met die wafeltjes en die thee, de stoel, het kussen en een breiwerkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breien, ik probeer het af en toe maar op een of andere manier is het niet zo mijn ding. Terwijl ik uren en uren kan haken.
    Maar eerlijk gezegd....als ik dit berichtje lees gaat het weer een beetje kriebelen;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haken.... dat is de volgende stap! Blijkbaar nog eens zo gemakkelijk en snel...hoewel ik dara op dit moment toch mijn twijfels over heb ;-s Breien moet gewoon in de winter! Doen!

      Verwijderen