Pagina's

dinsdag 16 december 2014

De Jurk met de waw-stof


Deze zomer ontdekte ik de mooie webshop van BelleLien
* what's in a name?! *.
Clarice werd op slag verliefd op een magnifiek mooie muntgroene stof met driehoekjes - veel witte en enkele ad random gouden exemplaren -. Een ware stof met het zogeheten waw-gehalte,
gezien dat het woord was dat haar het eerst ontglipte bij het zien ervan;-) .
Het is Triangle Tokens van Art Gallery.
 
Het pakje arriveerde elegant gestrikt in een satijnen lintje.
  
Nu ge weet hoe dat gaat met waw-stofjes in mooie pakjes... die hebben ligtijd nodig... Lang genoeg in de kast liggen, tot mijn vingers zeker genoeg zijn om de schaar erin te hanteren.
 
Nu was de tijd gekomen.
 
Nu?! Ik hoor het u al zeggen.... Heeft ze niet te lang gewacht met dat zomers stofje?! Helaas, hier slaat u de bal naast (mijn) doel.


 
 
Ik zag er een ijsprinsesje in. Helemaal af met gouden cardigan (H&M 2013) en streelzacht wit (nepkonijn)bonten vestje  ... O ja!

 
Ik ging voor het gesmaakte basisrecept van SVDHZ, wederom met enkele aanpassingen om niet enkel in stof maar ook in details te variëren.

 
Ik ging voor een aangeknipt mouwtje. Na de wonderlijk korte maar duidelijke uitleg hier, durfde ik het aan ;-) De rok werd een zelfgetekend A-lijntje. 2 lusjes aan de zijkanten erin, zodat ze het kleedje met of zonder wit lintje kan dragen.
De voering bestaat uit een offwhite Ikea-katoentje.





Het striklintje is een zorgvuldig bewaard satijnen lintje, van lang-lang-lang  geleden.



Achteraan kwam er in het rokgedeelte een open plooi in het midden, voor meer elegantie.



 
Zoals altijd, ging ik voor een zichtbare offwhite blinde rits, een beetje mijn vast detail aan de kleedjes. Ik ben er ondertussen zo aan verknocht dat het wel moet lijken of het altijd zo moest zijn ;-)



7 opmerkingen:

  1. Laat ik nou ook een mintgroen stofje hebben liggen, kei mooi maar ik vind het moeilijk te combineren, dus heb er de schaar nog niet ingezet. Maar nu ik jouw prachtige exemplaar zie begint het te kriebelen, hij is super mooi!
    Bedankt ik ga ook een poging waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mint en goud kan voor alle seizoenen ;-)
    Mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen