Pagina's

donderdag 2 oktober 2014

Wonen * wit & kleur

 
 
 



Oktober is blijkbaar woonmaand; bizar, wanneer is het dat niet?!
Maar uiteraard is het wel heerlijk om overrompeld te worden door woonmoois allerhande,
zoals hier, hier en hier , maar ook nog op vele andere plaatsen en in de leukste Woonmagazines, uiteraard.
 
Ik schreef een tijdje geleden dat ik graag een fris en wit interieur zie, maar dan op een ander ;-)

Ook al werd de living gezellig en donker in grijstinten - magma en basalt - , er blijven nog meer dan genoeg witte details over. Het combineert goed en maakt alles snel anders.
Binnenkort worden ook onze andere muren opgefrist en zal de gang baden in een wit licht. O ja!
 
 
Meestal is er bij ons niet zoveel kleur in huis, naturel - wit - grijs- zwart en alle tinten daarvan vormen voor ons de ideale mix.
 
Kleur op een ander is dan ook altijd fijn om zien ... en om te krijgen want als tegencompensatie tegen al die soberheid krijgen we vaak de kleurrijkste cadeaus!
Vooral bloemen, kaarsen en lekker eten, zijn steeds als vrolijke kleurmakers meer dan welkom ;-)
 
Nu het immens lang geleden is dat ik de onweerstaanbare drang had om bloemen te bloggen,
 vond ik de tijd gekomen om eens een bloemtussendoorblogpost te maken.
Bloemen worden hier maar al te vaak van alle kanten gefotografeerd, iets wat de man des huizes nooit zal begrijpen. Maar hey, ieder zijn kleine kantjes ...
 
Vandaag kregen we weer prachtig nazomerweer, wat zorgde voor een mooie lichtinval.
 
 
Ik koos hetzelfde hoekje als bij het breien, maar dan minder winters aangekleed. Het licht komt er gefilterd door de platanen aan de zuidzijde binnen. Ik ben blij met de nieuwe vazen en genoot van elke seconde toen ik het roze boeket er steeltje per steeltje een plaatsje ingaf. Mindful schikken. En achteraf genieten.
 
Shopinfo, as requested ;-) :
 
Polkadot trapje: gepimpt Ikea-exemplaar
Vazen: Hema
 

1 opmerking: